راهنمای نصب تابلو دکوراتیو

راهنمای نصب تابلو دکوراتیو

اگر تا کنون آنقدر خوش شانس بوده‌اید که تابلو دکوراتیو مناسب برای خانه خود را انتخاب کرده‌اید، حال نوبت به قسمت سخت ماجرا رسیده و حداقل یکی از سولات بالا در ذهنتان شکل گرفته است. نگران نباشید، ترس را کنار بگذارید و با ما همراه باشید تا به کمک راهنمای نصب تابلو دکوراتیو، روند کار را برایتان آسان‌تر کنیم. شما با مطالعه این راهنمای عمومی در نهایت می‌توانید از دیوار اتاق خود یک منظره خیره‌کننده بسازید.

اولین قدم در شروع مرحله نصب تابلو دکوراتیو انتخاب مکان مناسب برای هر قطعه تابلو است. اما هنگامی که یک تابلو دیواری بسیار بزرگ، یا یک مجموعه عجیب و غریب از تابلوهای کوچک را در اختیار دارید، انتخاب جای مناسب برای آویزان کردن آن‌ها اغلب استرس‌زا و دلهره‌آور است. بیایید این مسأله را به شکل یک معمای سرگرم کننده نگاه کنیم! برای حل این معما 6 مرحله زیر را در خانه خود مو به مو اجرا کنید تا خود به خود از نتیجه بدست آمده شگفت زده شوید.

 

1- نقطه کانونی اتاق را پیدا کنید.

نقطه کانونی یکی از اساسی‌ترین عناصر در طراحی داخلی است. به زبان ساده‌، شروع طراحی هر اتاقی از این نقطه آغاز می‌شود. نقطه کانونی هر اتاق اولین جایی است که چشم بینندگان هنگام ورود به اتاق به آن نقطه خواهد افتاد.

  • تابلو خود را بر روی نزدیک‌ترین دیوار به نقطه کانونی نصب کنید.
  • در نقاط کانونی از یک تابلو بزرگ یا چند تابلو کوچک که به صورت یک مجموعه واحد به نظر می‌رسند، استفاده کنید.

 

 

2- انداه فضای موجود برای نصب تابلو را در نظر بگیرید

  • برای دیوارهای با مساحت کم از تابلوهای کوچک استفاده کنید و تابلوهای بزرگ‌تر را بر روی دیوارهای عریض و بلند نصب کنید.
  • در یک منطقه کوچک مانند راه پله، از تعدادی تابلو کوچک استفاده کنید که به صورت منظم، بر روی یک خط شیبدار چیده شده‌اند. این ترکیب به همراه تابلوهایی با رنگ‌ روشن جلوه شگفت انگیزی به محیط خواهد بخشید و باعث می‌شود فضای شما بزرگتر به نظر برسد.
  • در خصوص یک دیوار وسیع و بلند، استفاده از تابلوهای بزرگ به شما کمک می‌کند، زمان زیادی را صرف انتخاب تابلوهای مختلف و نصب آن ها در کنار هم نکنید. اما توجه داشته باشید که فضاهای بزرگ می‌توانند برای شما یک گالری خاص و منحصر به فرد ایجاد کنند و توازن موجود در فضا را بشکنند.

 

3- تابلو‌ها را در زاویه دید تقریبا عمودی آویزان کنید

  • برای نصب تابلو دیواری، نقطه مرکزی تابلو را در نظر گرفته و سعی کنید آن خط در زاویه دید عمودی بیننده قرار بگیرد.
  • چیدمان تابلو ها در دکوراسیون مربوط به دیوار اتاق غذاخوری بهتر است کمی پایین‌تر از زاویه دید عمودی باشد، تا در هنگام نشستن بتوان بیشتر از مشاهده آن لذت برد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *