5 نکته مهم در انتخاب تابلو دیواری

5 نکته مهم در انتخاب تابلو دیواری

این سوالات زمانی در ذهن شما شکل می‌گیرند که قصد خرید تابلو دیواری برای فضای مورد نظرتان را داشته باشید، اما هیچ معیار اصولی و درستی برای انتخاب مناسب‌ترین تابلو در دسترس شما نباشد. در این پست از سری پست‌های آموزشی گروه سالی وود قصد داریم شما را با 5 نکته مهم و اساسی در خصوص انتخاب تابلو دیواری آشنا کنیم.

 

اگر با تماشای دیوارهای اتاقتان احساس سردی و کسالت به شما دست می‌دهد، بهترین راه برای بهبود وضعیت موجود استفاده از تابلوهای دیواری است. این روش به شما کمک خواهد کرد تا شخصیت اثربخشی به دکوراسیون منزل یا محل کار خود اضافه کنید. از طرفی دیگر اگر تخصص چندانی در طراحی داخلی نداشته باشید، ممکن است در ابتدا انتخاب مناسب‌ترین تابلو برای فضای مورد نظرتان کمی ترسناک و گیج کننده به نظر برسد. پیشنهاد می‌کنیم ترس را کنار گذاشته و قدم به قدم با نکات مطرح شده در این پست آموزشی پیش رفته تا از نتیجه کار شگفت زده شوید و یک شاهکار عالی و بی‌نظیر را بر روی دیوار اتاق خود داشته باشید.

 تابلو دیواری مدرن

1- به سایز تابلو دیواری اهمیت دهید.

اولین و مهمترین نکته سایز تابلو است. اگر سایز تابلو در مقایسه با فضای طراحی، بیش از حد بزرگ باشد، ممکن است انتخاب شما دلپذیر نبوده و اتاق شلوغ و نفس‌گیر به نظر برسد. از طرفی دیگر اگر سایز تابلو خیلی کوچک باشد، احساس می‌شود تناسب از دست رفته است.

 تابلو دیواری بزرگتر از فضا  تابلو دیواری کوچکتر از فضا

بنابراین لازم است پیش از انتخاب تابلو، چند نکته مهم در مورد تناسب و سایزبندی را در ذهن خود داشته باشید:

1- طبق یک استاندارد بصری، تابلو یا مجموعه تابلوهای شما می‌بایست بین 50 تا 75 درصد از فضای خالی دیوار را اشغال کنند. این نکته باید در خصوص طراحی تمامی دیوارهای محیط،همچون دیوار خالی بالای مبلمان،کاناپه، شومینه یا تخت خواب رعایت شود.

 سایز تابلو دیواری متناسب با فضا

2- طول تابلویی که انتخاب می‌کنید نباید بیش از ⅔ اندازه مبل یا هر المان دیگری باشد که تابلو بالای آن قرار می‌گیرد. به طور کلی می‌توان گفت تابلویی را انتخاب کنید که با رعایت استانداردها، فضای خالی را از طول و عرض پوشش دهد.

 طول و عرض تابلو دیواری مناسب با فضا

2- تابلو دیواری را انتخاب کنید که با شخصیت شما هماهنگ است.

لیاقت شما خانه‌ای است که نمایانگر احساسات واقعی شما باشد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به جای انتخاب تابلوهای آماده و به اصطلاح بازاری، تابلو دیواری را انتخاب کنید که شخصیت منحصر به فرد شما را به نمایش بگذارد. برای رسیدن به چنین فضایی، اتاق‌هایتان را به وسیله تابلوهایی با تصاویر شخصی و خانوادگی، عکس یا شعری از شخصیت‌های برجسته زندگی‌تان، یا هر چیز دیگر که برایتان ارزشمند و خاطره‌انگیز است، تزیین کنید.

شما می توانید با ترکیب و نصب تابلوهای مختلف همچون قابدار، حجمی، بوم و غیره در کنار یکدیگر، یک کالکشن دیواری منحصر بفرد را ایجاد کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت مجموعه های شخصی، از یک تابلو بزرگ افقی به عنوان هسته مرکزی کالکشن و چند تابلو کوچک دیگر به عنوان مکمل تابلو اصلی استفاده نمایید.

 کالکشن تابلو دیواری شخصی

3-تابلو دیواری را انتخاب کنید که با سبک اتاق همخوانی داشته باشد.

اگر می خواهید تابلو شما به فضا وابستگی داشته باشد، ساده‌ترین روش تطبیق تابلو با سبک اتاق است. برای مثال اگر دکوراسیونی مدرن دارید، هنر انتزاعی، تصاویر خانوادگی یا یک تابلو خیره کننده به خوبی با فضای شما متناسب خواهد بود. اگر خانه شما به سبک بوهمی یا روستیک دکور شده است، پیشنهاد می‌کنیم با عکس‌های مربوط به سفرهایتان یا چند عکس زیبا از مناظر طبیعی، فضا را به سمت رنگ‌های گرم و خاکی ببرید. همچنین شما می‌توانید از فریم‌ها برای تأکید بر سبک مورد نظرتان استفاده کنید. یک فریم چه با تصویر تابلو متناسب باشد چه نباشد، در تطبیق سبک به شما کمک خواهد کرد.

 تابلو دیواری متناسب با سبک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *